I e-posten blir du bedt om å trykke på en lenke for å få tilbakebetalt penger for en regning som skal være dobbelt betalt:
«Tilgang til kontoen din er begrenset til følgende: Vi har lagt merke til at du har betalt regningen to ganger på samme tid. For å bekrefte tilbakebetalingen: Klikk her for å oppdatere din informasjon ! >>> NetCom»
- Dette er svindel
Charlotte Erikstad, kommunikasjonsrådgiver ved Netcom, kan bekrefte at mailen er et svindelforsøk.
- Dette er svindel. I sommer har det vært flere slike e-poster i omløp, og vi er klare over problemet, sier hun.
Erikstad råder mottakere av e-posten til å slette den.
Se etter dårlig språk
- Netcom sender aldri ut slike e-poster. Svindlerne vil prøve å få tak i kontoinformasjonen din, sier hun.
Kommunikasjonsrådgiveren anbefaler deg til å vise sunn skepsis til ukjente avsendere.
- Se etter dårlig språk og merkelig avsenderadresse når du leser e-posten, sier Erikstad.