I e-posten blir du bedt om å trykke på en lenke for å få tilbakebetalt penger for en regning som skal være dobbelt betalt:

«Tilgang til kontoen din er begrenset til følgende: Vi har lagt merke til at du har betalt regningen to ganger på samme tid. For å bekrefte tilbakebetalingen: Klikk her for å oppdatere din informasjon ! >>> NetCom»

- Dette er svindel

Charlotte Erikstad, kommunikasjonsrådgiver ved Netcom, kan bekrefte at mailen er et svindelforsøk.

- Dette er svindel. I sommer har det vært flere slike e-poster i omløp, og vi er klare over problemet, sier hun.

Erikstad råder mottakere av e-posten til å slette den.

Se etter dårlig språk

- Netcom sender aldri ut slike e-poster. Svindlerne vil prøve å få tak i kontoinformasjonen din, sier hun.

Kommunikasjonsrådgiveren anbefaler deg til å vise sunn skepsis til ukjente avsendere.

- Se etter dårlig språk og merkelig avsenderadresse når du leser e-posten, sier Erikstad.