I 62 av sakene, 36 prosent, fikk klager medhold, skriver Bergensavisen.
Til sammenligning ble det solgt i overkant av 85.000 brukte boliger i fjor, ifølge tall fra Eiendom Norge.
- Vi vet at mange meglerfirma forsøker å finne løsninger som gjør kunden mer tilfreds for å unngå å bli klaget inn til nemnda. Samtidig er nemnda et viktig lavterskel klagetilbud, sier Thomas Bartholdsen, fagdirektør for bolig i Forbrukerrådet.
Ved de aller fleste boligsalg er kundene fornøyde med eiendomsmegleren, påpeker administrerende direktør Christian Vammervold Dreyer i Eiendom Norge.
Ifølge Reklamasjonsnemnden er en forutsetning for å få behandlet saken i nemnda at klageren har vært i kontakt med meglerforetaket og forsøkt å få til en løsning.
Dreyer påpeker at tallet på klagesaker har vært ganske stabilt over mange år, selv om antallet boligtransaksjoner har steget.