- Vi er godt fornøyd med at vi leverer resultatfremgang i tredje kvartal mot fjoråret, sier konsernsjef i Polaris Media, Per Axel Koch i en pressemelding.

Totalt gikk inntektene i konsernet ned med 1,4 prosent fra tredje kvertal i fjor til i år. Resultatveksten skyldes at konsernet samtidig har hatt kostnadskutt på 1,7 prosent.

Selger flere digitale annonser

Salget av papirannonser sank med 6,6 prosent mot fjoråret. Samtidig økte inntektene fra digitale annonser med 19.7 prosent.

- Vi opplever en sterk vekst i annonsesalget til mobil, sier Koch.

Totalt gikk annonseinntektene ned 2,4 prosent.

Nedbemanner

Konsernet setter nå i gang et forbedringsprogram mot 2015 for å effektivisere driften, og øke de digitale inntektene. Målet er å oppnå en resultatforbedring på 130-140 millioner kroner. 12-135 millioner skal komme av kostnadsbesparelser, og det vil innebære en nedbemannig på 80-100 årsverk.

- Målet er å oppnå dette ved frivillige tiltak, sier Koch.