Ingeborg Gurine Kraft skulle ta rute 310 fra Hommelvik mandag morgen klokken 07.30. Da bussen ikke kom, ventet hun på neste avgang. Den kom klokken 08.32, over 20 minutter forsinket.

- Det er forsinkelser hver eneste dag. Jeg kommer meg ikke på skolen og går glipp av forelesninger. Jeg kommer meg heller ikke hjem til rett tid fordi bussen er så forsinket, forteller Kraft.

- Jeg synes det er frustrerende. Man kommer rett og slett for seint, fortsetter hun.

Hun opplever store forsinkelser på ruten, også fra byen til Hommelvik om ettermiddagen.

- Kan ikke stole på bussen

I Orkanger måtte Erik Gjeten vente lenge på bussen mandag morgen.

- Vi fikk beskjed om at 07.15-bussen utgikk. Den neste bussen skulle ta med seg folk som ventet på to avganger. Folk måtte stå i midtgangen fra Børsa og i Buvika måtte folk vente enda en avgang på å få være med, sier Erik Gjeten.

Han har vært borte på ferie i en uke, og trodde busstilbudet hadde forbedret seg til han kom hjem.

- Man belager seg på å ta bussen for å kunne ha en arbeidshverdag i Trondheim. Når man ikke kan stole på bussen blir det vanskelig å være arbeidstaker i regionene, mener Gjeten.

- Forsinkelser vil kunne oppstå

AtB bekrefter at de fortsatt får tilbakemelding fra kunder om frakjøring og busser som kommer sent.

- Det er allerede satt inn ekstra kapasitet på ruten. Vi vil vurdere videre sammen med Boreal hva vi kan gjøre for å få dette til å fungere tilfredsstillende, sier kommunikasjonssjef Grethe Opsal i AtB.

Reisende må også kunne regne med forsinkelser på ruten i fremtiden.

- Forsinkelser på denne ruta vil kunne oppstå, i og med at bussene kjører sammen med ordinær trafikk. På denne strekningen er det også mye veiarbeid for øyeblikket som gjør at det blir mye kø, sier Opsal.

AtB og Boreal, som er operatør på ruten, gjør tiltak for å bedre kapasiteten på ruten.

- Vi har full forståelse for at folk blir frustrerte. Vi skal se på tiltakene som er gjort og se på hvordan vi får justert det, slik at vi får et tilbud som er slik det skal være og at det blir forutsigbart for våre kunder.

Etter at bussrutene ble lagt om 19. august har passasjerer irritert seg over tilbudet på rute 310. AtB har allerede satt inn ekstra busser på opprinnelige avganger for å løse problemene.