- Jeg har hatt mange gode minner fra leiligheten på Øya, men det var uansett på tide at våre veier burde skilles. Jeg har hatt seks altfor fine studentår i Trondheim, og det er nok studentmiljøet og alle folkene jeg har blitt kjent med som jeg kommer til å savne mest. Men nå venter nye muligheter i Oslo, sier en nyutdannet Anderson.

«Share denne annonsen i skyenDet er den smudeste crib'en i byenLeiligheten er bevart med aktsomhetOg prisen er ren veldedighet

For skarve 2,6 millionerKan du leve ut dine visjonerMed balansert ventilasjon og integrert komfyrOg det i ex-krypinnet til Trondheims kuleste fyr»

Les også: Eiendomsekspert frykter ny bud-trend

Skiller seg ut

- Årsaken til at jeg valgte en humoristisk vri på delingen av annonsen på Facebook, var rett og slett for å generere klikk til leilighetsannonsen min. Jeg tenkte at et dikt ville skille seg ut i mengden av andre boligannonsen som deles på Facebook. Det gjorde den også, sier Anderson.

Selv om han valgte en humoristisk vri på sin annonse, mener han at leilighetsannonser skal være av en noe mer alvorlig art. Dette er også gjort i selve annonsen til Anderson.

- Jeg ser ingen grunn til at man ikke kan ta i bruk humor ved deling på Facebook, for å eksponere annonsen til en større masse. Får man «likes» fra venner og følgere kan dette til slutt føre til at jeg får napp på kroken av en potensiell kjøper jeg ellers ikke ville hatt.

Les også: Slik tror bransjen du kjøper og selger bolig i 2020

Blir ikke påvirket av humor

Eiendomsmegler Hans Christian Espenes hos Privatmegleren har ikke opplevd at folk prøver å selge leiligheten sin ved bruk av humor. Han tror ikke dette gir noen effekt på salget.

- De som skal kjøpe leilighet blir ikke påvirket av humor, men av drømmen om å flytte, sier han.

Espenes sier at humor aldri er feil og at det er en mild form for kommunikasjon, men ikke kombinert med et boligsalg.

- Jeg tenker at når du skal selge en leilighet så må du tenke på hva kjøperen ønsker. Det er to ingredienser for å selge leiligheten. Det ene er behovet til kjøperen, og det andre er følelsen. Jeg liker å kommunisere tydelig med markedet, sier Espenes og legger til at han tror humor vil føre til mange klikk på boligannonsen.

Les også: Selge boligen din på Instagram?

Christoffer Anderson selger leilighten sin. Nå venter nye utfordringer i Oslo. Foto: Mats Kalland InteriørFoto AS
Christoffer Anderson prøver å vinne potensielle kjøpere ved å bruke humor. Foto: Skjermprint
Hans Christian Espenes mener det finnes viktigere faktorer i et boligsalg enn humor. Foto: TV3/Rune Bendiksen