Silje Landevåg fulgte drømmen sin, og etablerte Get Inspired i 2009. Get Inspired er en nettbutikk med sportsklær for kvinner, som har vokst for hvert år og blitt en økonomisk suksess. Gründeren har i dag 25 ansatte og omsatte for 166 millioner kroner i 2017.

- Vi skal passere 200 millioner kroner i omsetning i år, sier Landevåg.

Nå følger Landevåg enda en drøm, og lanserer sitt eget treningsklesmerke.

Kribler i magen: Silje Landevåg er spent på mottakelsen av sitt eget merke treningsklær. Foto: Vegard Eggen

- Jeg har drømt om å lansere et eget klesmerke siden jeg startet Get Inspired, men den gang ble det for tøft å bygge det opp det samtidig som jeg skulle få butikken opp og stå. Men drømmen var der, og nå har endelig også denne drømmen blitt realitet. Jeg har kalt det nye klesmerket for Love it, avslører Landevåg.

Med Love it ønsker Landevåg å inspirere jenter til å tro på seg selv og til å følge drømmene sine.

Her kan du lese Uke-Adressa sitt portrett av Silje Landevåg: Sånne som Silje

Egenkjærlighet

- Når du selv ikke har det bra har du ingenting å gi. Derfor må du ta på din egen oksygenmaske først. Det er grunntanken bak Love it. For å ta vare på andre, må du først ta vare på deg selv. Å finne tid til de aktivitetene og menneskene som gir deg overskudd, er derfor noe av det viktigste du kan gjøre. Når du lytter til hjertet og følge drømmene dine og tar valg basert på hva du virkelig vil, så gagner det ikke bare deg, men også alle rundt deg. Vi heier på jenter som prioriterer egenkjærlighet, så vel som nestekjærlighet, sier Landevåg om den nye kolleksjonen som består av fire tightser og fire topper.

Ulike print: Love it består i første omgang av fire ulike tights med matchende topper. Hvert av de ulike printene kommer med et budskap til eieren. Foto: Vegatd Eggen

Disse kommer til salgs nå i sommer, men det kommer mer senere.

- Vi begynner litt smått, men det kommer mer. Det komme flere tightser og topper, og så kommer det også turklær allerede til høsten. Her vil vi ha både egne turbukser, ullundertøy og strikkede generere, sier Landevåg.

Stor kundegruppe

Det blir en ny opplevelse for Landevåg å selge sitt eget klesmerke.

- Get Inspired har gjennom årene bygd opp flere småmerker. Vi har gjort dem kjente og da har andre etter hvert begynt å selge dem også. Nå vil vi gjøre det samme med Love it. Bygge det opp til å bli et stort merke, sier Landevåg som gjerne ser at også andre butikker vil selge Get Inspireds egen kleskolleksjon.

- Ja, vi er veldig åpne for å kunne selge til andre. Forbrukerne er så sultne på nyheter og derfor er vi sikre på at det er plass til enda et merke, både hos oss og andre. Dessuten har vi solgt treningsklær i åtte år, og kjenner markedet godt. Utfra det bør vi vite hva som blir en suksess, sier Landevåg.

Satser videre: Søskenparet Sindre og Silje Landevåg er glad i å satse, og nå gjør de det igjen. Foto: Vegard Eggen

Gründeren er klar over at Love it får en heldig start, i og med at de allerede har en salgskanal.

- For andre som lanserer eget klesmerke, så er utfordringen å finne et sted å selge. Slik kommer Love it til dekket bord, vi eier hele veien, fra markedsføring til salg. Vi slipper å selge til butikkene. Vi har allerede en stor butikk med en kundegruppe som er sultne på nyheter, sier Landevåg.

Her kan du lese lederintervjuet med Silje Landevåg: Heier frem dem som gjør det lille ekstra

Tights med budskap

De fire ulike printene som kommer nå først har hver sin lille historie, med hvert sitt budskap til jenta som bruker det.

- Merket skal være attraktivt på pris, og vi har størrelser fra XS til XXL. Fra og med neste kolleksjon vil vi også ha XXXL. Klærne er veldig komfortable, tightsene er høye i livet og sitter godt på. Det er også fresht, og litt annerledes. Vi vurderte ekstremt mange prints, før vi endte opp med de vi gjorde, sier Landevåg som allerede er i gang med å se på Love it-kolleksjonen for våren 2019.

- Vi er inne i tre sesonger samtidig. Det er veldig motiverende å holde på dette. Jeg merker at jeg er ekstremt spent, det kribler i magen. Det er som å gründe på nytt. Det gir en boost i hele bedriften, sier Landevåg som er opptatt av at Love it ikke er bare hennes prosjekt. Men hele Get Inspired sitt.

Fyller et tomrom

- Vi satser stort. Det ligger i vår natur å tørre å prøve, sier Landevåg om Love it.

- Men vi satser samtidig ikke mer enn vi har råd til å tape.

- Går dette utover Get Inspired?

- Både ja og nei. Dette er som sagt ikke mitt prosjekt, men hele Get Inspired sitt. Dermed har mange her jobbet med dette, og brukt av arbeidstiden sin. Det er satt av en del i innkjøpsbudsjettet som skal gå til Love it, sier Landevåg uten at hun vil si hvor mye satsingen koster.

- Går dette utover andre merker dere selger?

- Nei, Get Inspired skal vokse såpass mye fremover at vi ikke kan ta av noen. Vi ser heller at det er behov for en nyhet, og at Love it fyller et rom heller enn å ta av andre. Love it skal utgjøre en god del av salget til Get Inspired, men uten at den tar plassen til andre merker.