Reklame - ja, takk

Det er lite som irriterer oss mer enn reklame.

Vi fester klistremerker på postkassene våre, der vi på noenlunde høflig vis forklarer at denne dritten vil vi ikke ha. Vi irriterer oss grønne av alle reklamepausene på tv. Vi klikker i vinkel om det kommer reklame på delt skjerm når en brukbart god skiskytter fra Sørlandet kan sikre OL-bronse på siste skyting. Vi skriver lange, sinte brev til Kringkastingsrådet når sportssendingene på NRK innledes med logoen til en sponsor. Er det ikke nok med at de flår oss gjennom kringkastingsavgifta, liksom? Og, avisene. Færre og færre saker. Mer og mer reklame. Og hva er mer irriterende enn å måtte se en reklamesnutt på 30 sekunder før du kan se den søte dyrevideoen på ti sekunder på nettet? Og hva med de mystiske og usynlige algoritmene? De som bombarderer deg med reklame for hoteller i Paris - ETTER at du faktisk har bestilt hotellrom til Paris. Hva er poenget, liksom?