10 februar kunne TV2 melde at varer som er i ferd med å gå ut på dato var nedpriset med bare 15 prosent. Hvis den opprinnelige prisen ikke var oppjustert, har kunden et reelt valg. Før jul kom det også frem at flere butikker selger varer i kategorien «krympflasjon».

Vi som har vært medlem av Coops Trondos siden tidenes morgen, har tatt det for gitt at Coop, i motsetning til sine konkurrerende kjeder, er til å stole på. Men jeg har sett at førprisen har forandret seg slik at tilbudet ikke er så attraktivt som det ser ut til. Og det til og med på varer som er i ferd med å gå ut på dato.

Med slagordet «litt ditt», begynner jeg å lure på om også lureri inngår i litt ditt. Coop har en egen serie med varer som går under betegnelsen «smak forskjellen» – etter oppjustering av førpris sitter jeg igjen med en bismak, og undrer meg på om det er noen forskjell mellom Coop og de andre kjedene.

Bli med i Midtnorsk debatt sin Facebook-gruppe

Vil du vite mer om hvordan du skriver for Midtnorsk debatt? Les mer her!